В США я приїхала з українськими правами водія та зі стажем водіння "30 годин з інструктором". З ними в Каліфорнії їздити можна поки не отримаєш статус резидента. На цей статус можна подавати документи через рік після легального проживання в Каліфорнії. А вигідній він тим, що резиденти платять менше податків. Тобто з українськими правами їздити я могла б тільки рік, тому було прийнято рішення отримати каліфорнійські права якомога раніше. Окрім того, вартість страховки і відсоток за кредит на машину залежить від того, чи є у вас каліфорнійські права чи ні.
Права в Штатах видає DMV (Department of Motor Vehicles). Це щось на зразок українського ДАІ, але працівники DMV не сидять в кущах і не ловлять порушників ПДР :) Основний напрямок їхньої роботи - це реєстрація авто і видача водійських прав. В кожного штату свій DMV, зі своїми правилами і процесами. Тому всі умови отримання водійських прав, про які я напишу нижче, діють тільки для штату Каліфорнія.
Починати треба з офіційного сайту California DMV, де можна прочитати багато цікавої інформації. Основні правила дорожнього руху можна почитати тут: "Справочник водителя штата Калифорния" і California Driver Handbook на російській і англійській мовах відповідно. Раджу читати електронний і бажано англійській варіант. Кому більше подобається друкований варіант, його можна отримати в будь-якому офісі DMV. Я по наївності почала читати російську друковану книжку, посміялась :)
В загальному правила в США простіші. Тут немає мільйона варіантів швидкостей для різних транспортних засобів на різних дорогах. Дорожніх знаків раза в 5 менше і всі вони дуже зрозумілі навіть людині, яка ніколи не читала ПДР. Тут можна повертати на червоне світло. Практично на всіх дорогах перед перехрестям з'являється спеціальна смуга для машин, які хочуть повертати наліво і в більшості випадках є спеціальна секція світлофора. А найбільше мені подобається правило, яке діє на рівнозначних перехрестях - хто перший під'їхав, той перший проїжджає. Правило "правої руки" діє тільки тоді, коли дві машини під'їхали одночасно. Ну і основне: тут не треба вчити, як надавати першу допомогу і технічні параметри та обслуговування автомобіля.
Після того, як ви вивчили ПДР, треба записатися на сайті на письмовий тест (можна і без запису, але прийдеться відстояти годину в черзі). Відділення можна вибирати будь-яке. Воно не обов'язково повинно бути ближче до вашого дому. В DMV ви заповняєте анкету (якщо не маєте Social Security Number, його можна не вказувати), вас фотографують і знімають відбитки пальців. Обов'язковим, звичайно, є пред'явлення паспорту з дійсною візою. Медична перевірка відбувається в тому ж віконечку, де ви подаєте документи. У вас просто перевіряють зір. Якщо ви не зможете прочитати букви на стенді, ваші очі перевірять на спеціальному апараті, який визначає на скільки ваш зір поганий. Вартість екзамену (теоретичного і практичного) - 30$ + 2$ (благодійний внесок).
Далі треба постояти в невеликій черзі для того, щоб отримати білет. Тут можна також вибрати мову білету. Мені було дуже цікаво, як вони білети переклали, тому я вибрала російський варіант. Тут вже я сміялась голосно :))
Потім проходите в кімнатку. Там біля стійок вже багато людей і всі пишуть тести. За ними спостерігають декілька камер і великими буквами на стінах написано, що списувати не можна. :) В принципі, екзамен здати легко. Час не обмежують. 36 питань і 6 можливих помилок. Варіанти білетів можна подивитись на youtube.
Білет з відповідями віддаєте людині за стійкою і вона прямо при вас його перевіряє. Далі видає вам тимчасове посвідчення водія (половинка листка А4 з друкованою на прінтері інформацією і печаткою). Оскільки я мала українські права, я могла їздити на машині сама і протягом двох місяців повинна була здати практичний екзамен. Якщо ж це перший раз, коли ви здаєте на права, ви можете вчитись їздити тільки з людиною, в якої вже є каліфорнійські права. І ніяких автошкіл! Хоча вони тут, звичайно, також є. В школах обов'язково повинні вчитись підлітки, які хочуть отримати права до 18 років. Я також хотіла покататись декілька годин з інструктором, але на найближчий місяць всі були зайняті.
Далі - практичний екзамен. Для того, щоб здавати водіння, треба приїхати в DMV зі своєю машиною. Можна було позичити, але ми вирішили купити :)
Так само на сайті призначаєте дату і час, реєструєтесь в віконечку і на машині стаєте в чергу для тестування. На початку екзамену офіцер просить показати "основний функціонал" машини: сигнали повороту, аварійне освітлення, ручне гальмо, обдування скла і т.д. Часом люди можуть не знати де все це знаходиться, коли зичать машини або беруть на прокат. Після цього офіцер сідає з вами в машину і ви катаєтесь по району 20-30 хв. Всі ваші помилки він відмічає на спеціальному бланку. Щоб пройти тест, треба зробити не більше трьох помилок на "функціоналі" і не більше 15-ти під час водіння. Мої 9 помилок - повільно їхала (читати "була перелякана") :)
Офіцери злі, їм платять мало грошей, кажуть, що навіть валять. І вони, дійсно, помічають всі дрібниці. Особливу увагу приділяють "сліпій зоні". Тобто, коли ви повертаєте або міняєте смугу, треба обов'язково включити сигнал повороту, подивитись в дзеркало заднього виду, в бокове дзеркало і повернути голову, щоб подивитись чи немає нікого в "сліпій зоні". І тільки в такій послідовності :) Я притримувалась поради подруги "побільше вертіти головою" :)
Після здачі тесту вам видають тимчасові права, які дійсні два місяці. Протягом цього часу вам висилають пластикові права поштою. Ось і все :)
Немає коментарів:
Дописати коментар