27 січня 2013 р.

Про громадський транспорт

Без машини в Кремнієвій долині важко! Особливо спочатку!
Перший тиждень ми ходили пішки. По 10-15 км в день. Потім розібрались з транспортною системою і жити стало трошки легше.


Caltrain - система приміських поїздів Каліфорнії, лінія якої проходить по півострову Сан Франциско і Кремнієвій долині. Дуже зручний і швидкий засіб пересування, коли треба добратись в центр певного міста. В поїзді тепло та комфортно. Крісла м'які, в деяких вагонах навіть зі столами. Вагони двоповерхові і з другого поверху дуже зручно спостерігати за життям Кремнієвої долини.



Існують декілька типів вагонів. Так, наприклад, в вагоні для велосипедистів практично весь перший поверх облаштований системами кріплення для велосипедів, а крісла для пасажирів тільки на другому поверсі. Також є вагони для людей з багажем, де знаходяться стелажі для чемоданів, і вагони для людей з обмеженими можливостями, де є багато пустого місця для людей на інвалідних колясках. В поїзді є туалети, чисті і практично не смердючі :)



Є поїзда, що зупиняються на всіх станціях, а є експреси (Baby Bullet). Експресом від нашого містечка до Сан Франциско  їхати на пів години швидше. Вартість проїзду залежить від кількості зон, які треба проїхати. Всього їх шість. Проїзд в одній зоні коштує 3$. Максимальна вартість проїзду - 13$. Нам, щоб доїхати до Сан Франциско (3 зони), треба заплатити 7$.


Квитки продаються в спеціальних автоматах на станціях. При вході в поїзд немає системи контролю оплати, але практично завжди протягом поїздки ходять контролери. Ні разу не бачила, щоб записували данні зайців, але завжди просять вийти з поїзду і купити квиток. 
Поїзда ходять не часто. На вихідних і вдень по буднях - раз в годину. В час пік - раз в пів години, іноді через 15 хв. 




Light train - щось середнє між поїздом, метро і трамваєм. Цей засіб пересування зовсім не швидкісний, але дешевий - 2$. Якщо хочеться подивитись на всю красу Кремнієвої долини, то дуже зручний, так як проїжджає повз найбільші і найвідоміші її компанії (Nasa, Yahoo!, Symantec і т.д.). Залізниця також пропонує безкоштовні автобуси (Shuttle), якими можна доїхати до основних зупинок light train. В вагонах є Wi-Fi. Квитки також продаються в автоматах. Періодичність відправлення поїздів - приблизно як в Caltrain.

Bart - система швидкісних електропоїздів, що дуже схожа на метро. Має п'ять ліній, охоплює практично всю територію затоки (Сан ФранцискоОклендБеркліФрімонт). Вартість проїзду залежить як від довжини поїздки, так і від її швидкості (від 1,75$ до 10,90$). Крім того, є тунелі, які не належать барту, і за поїздку беруть додаткову плату. Такий тунель є біля аеропорту Сан Франциско і вартість проїзду однієї станції (біля 5 хв) коштує 5$. Квитки купуються в боксах, турнікети зчитують інформацію про оплату на вході і на виході. Цей вид транспорту мені не дуже подобається, так як біля входу/виходу з підземних станцій часто сидять бомжі, тому дуже смердить.

Автобусні перевезення в Кремнієвій долині 
в основному забезпечують компанії VTA i SamTrans. Вартість поїздки від 1.20$ (community bus) до 5$ (express). Але найпоширеніша вартість поїздки в автобусі - 2$. Оплата при вході. Гроші приймає спеціальній автомат і не видає здачі. Тому завжди при собі треба мати дрібні купюри. Є можливість перевозити велосипеди. Всі автобуси облаштовані спеціальними ліфтами і місцями для інвалідів. Про водіїв автобусів можна окремий пост писати. Вони всі дуже ввічливі і привітні. Завжди "добрий день", "дякую", "гарного дня". Періодичність руху автобусів залежить від маршруту. Більшість ходять раз в годину, експреси в час пік - через кожні 15 хв. 

Немає коментарів:

Дописати коментар